HUJI PULSE – איך מקימים קהילה בארבעה צעדים

גיא גולדשטיין

|

3 ביוני, 2023

ארבעת השלבים שהופכים רעיון לקהילה

Community Building In 4 steps - blog banner

קהילת הרפואה המחודשת HUJI PULSE הוקמה בהובלת בוגרי תכנית מובילי קהילות טליה לנגה, אחות וסטודנטית לMBA בBio-Med, ואלי וובר סטודנט למדעים ביו רפואיים, בשיתוף עם מיכאל מלמד, סטודנט לרפואה ופרמדיק ושגיא קליין שגם הוא סטודנט לרפואה ופרמדיק.

ארבעת השלבים

  • למה קהילה?
  • איך מתחילים?
  • מחזון לקהילה
  • להניע (ולארגן אירוע פתיחה)

צעד ראשון – למה קהילה?

להבין מה חסר לי בסביבה. כיצד בניית קהילה יכולה לשפר את המצב והאם לדעתי תהיה היענות?

אלי (וובר) הרגיש שהוא רוצה להיחשף וללמוד יותר על עולם החדשנות הרפואית והתעשייה הביו רפואית. טליה רצתה ליצור קהילה המפתחת יזמות אצל אחים ואחיות.

צעד שני – איך מתחילים?
צעדים קטנים שיעזו לקהילה להתהוות. מחפשים מסגרת שתאפשר ליווי, חניכה ותמיכה בתהליך הקמת הקהילה.

אלי וטליה הצטרפו לתכנית מובילי קהילות חדשנות של מרכז היזמות – תכנית שנועדה להכשיר סטודנטים וסטודנטיות מובילים בהקמת קהילה, בעזרת הכשרה, ליווי ואפילו מימון תקציבי!
בתכנית אלי וטליה נפגשו ואיחדו כוחות, וביחד עם מיכאל ושגיא נרקם החזון – רופאים ורופאות כחלק מקהילת היזמות, בעלי כלים טכנולוגיים לפיתוח וחידוש תחום הרפואה

צעד שלישי – מחזון לקהילה

עכשיו, כשיש צוות וחזון, מתחילים הצעדים שיהפכו את כל הסיפור לאמיתי.

אחרי שהתגבש צוות, הגיע הזמן לגבש את הקהילה. מה המטרות של הקהילה, ואיך ניתן להשיג אותן? קהילת HUJI PULSE שמה כמטרה לחשוף את הסטודנטים.ות לעולם המופלא של החדשנות הרפואית ושהסטודנטים.ות ירכשו כלים יזמיים מעשיים ,שיעזרו להם.ן בקריירה העתידית. וכיצד משיגים זאת? הרצאות, סדנאות, תכנית מנטורינג, הקאתונים ועוד.

צעד רביעי – להניע (ולארגן אירוע הפתיחה)

הקהילה קיימת, הערכים ברורים – חסרים רק חברי קהילה!

אחרי שהקהילה קיימת וערכיה ברורים, יש צורך בדבר החשוב ביותר – חברי קהילה! יש דרכים רבות לגייס חברי קהילה, בשיווק בסושיאל מדיה, עמדת הסברה בקמפוס, פרסום בניוזלטר של מרכז היזמות, ועוד ועוד. אבל אין מה לדאוג, מרכז היזמות מלווה את הקהילה הצעירה בשלביה הראשונים.

אלי וובר מספר על התחושות סביב אירוע הפתיחה:

"אחרי חודשים ארוכים של עבודה וציפייה הגענו לאירוע הגדול. היה ממש מרגש בשביל כולנו שהצלחנו להוציא אותו לפועל. האירוע היה ערב טד, היו 5 דוברים ולכל דובר.ת הוקצב 15 דקות לדבר. כל דובר.ת דיבר.ה על תחום החדשנות הרפואית מזווית קצת שונה וכך היה גיוון בין השיחות השונות, והיה ממש מעניין. לאירוע נרשמו 150 סטודנטים! היינו צריכים לסגור את ההרשמה עקב חוסר במקום. (שזה הכי כיף)…"

באירוע, דיברו ד"ר אמנון דקל מנכל ASPER-HUJI Innovate; ד"ר יואב גרונוביץ MD,MBA, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית; ד"ר סת' סלפטר PhD , מנכ"ל ומייסד חברת Immunyx; אתי רוזנברג RN, MHA , מנהלת תחום החדשנות בסיעוד- שירותי הבריאות כללית; פרופ' אלישי עזרא צור PhD, ראש המעבדה להנדסה ביו-מורפית-האוניברסיטה הפתוחה; שחף שניר MBA, מנהל חדשנות פנים ארגונית, שירותי בריאות כללית.

הדוברים והדוברות חלקו עם הקהל סיפורים ומחשבות על עתיד עולם הרפואה, AI, יזמות, אתגרים בחדשנות רפואית, תעשייה בראי אקדמיה, כוחה של קהילה ועוד.

Guy Goldstein - Author Profile

גיא גולדשטיין

רכז השיווק של מרכז היזמות והחדשנות

סטונדט למדעי הסביבה ומט"ר (ממשקים טכנולוגים ורשתות), רכז השיווק של המרכז ליזמות וחדשנות. מתמחה בשיווק, כתיבת UX, ארכיטקטורת מידע ופיתוח נרטיב.

דילוג לתוכן