סיום קורס אנלסיטים.ות – לקבל את הדחיפה ולצאת לדרך יזמית

גיא גולדשטיין

|

16 ביולי, 2023

ראיון עם גלעד עומסי, בוגר קורס אנלסטים.ות 2023

Investors Course Blog Banner

לאחרונה הסתיים המחזור השלישי של קורס האנליסטים.ות של המאגד הירושלמי, בשיתוף עם קרן ההון סיכון fresh.fund. הקורס, בניהולה הנהדר של אביה ויינר חן, כלל 9 מפגשים פיזים ודיגיטליים נוצר על מנת להכיר לסטודנטים.ות המתעניינים.ות ביזמות את עולם היזמות מנקודת מבט של המשקיעים – קרנות ההון סיכון.

כדי להבין את החוויה לעומק, פנינו לגלעד עומסי, סטודנט שנה ב' למדעי המחשב ומט"ר (ממשקים טכנולגיים ורשתות) באוניברסיטה העברית ובוגר של הקורס הנוכחי. גלעד מתעניין ביזמות, ובעל שאיפות להקים מיזם אישי בשנים הקרובות. גלעד מספר על הקורס:

 

"באתי מנקודת מבט של רצון של הרבה שנים להתעסק ביזמות, עם רצון להכיר את כל הצדדים של המשוואה- הצד של היזם והצד של ההשקעה. במהלך הקורס, נחשפתי לפרספקטיבה של קרנות ההון סיכון – אבל בצורה שהשפיעה עליי מאוד בתור יזם. הקרנות אמנם תלויות ביזמים, אך התלות היא הדדית מאחר והכסף להשקעה נמצא אצל הקרנות. הקורס חשף בפניי ברמה הפרקטית מה זה אומר להיות יזם, עם מפגשים משמעותיים של דמויות מעולמות היזמות. אני מרגיש עכשיו קצת יותר קרוב ללהיות יזם." 

 

מגוון הסטודנטים.ות

גלעד מדבר על הסטודנטים והסטודנטיות שמשתתפים.ות בקורס ומציין מגוון גדול של נציגויות מחוגים, מוסדות וגילאים שונים, בעלי העניין המשותף בעולם היזמות. ובאמת השנה, הקורס היה מגוון במיוחד עם 34 משתתפים ומשתתפות באיזון מגדרי, בנציגות לשלושת הקמפוסים המרכיבים את המאגד הירושלמי (בצלאל, עזריאלי, והעברית). בנוסף, לא היו יותר מ- 3 נציגים.ות מאותו החוג, מה שאפשר מגוון והפריה הדדית ומגוונת.

 

המפגשים בקורס

המפגשים בקורס מחולקים לשני חלקים. הראשון, חלק פרקטי עם אוריינטציה יותר לימודית, בה לומדים את מושגי היסוד של עולם ההשקעות, צורת העבודה של קרן הון סיכון, מנגנון ההשקעה, עבודת האנלסיט.ית ועוד. החלק השני, כולל מפגשים עם דמויות מובילות ומגוונות מעולם היזמות – יזמים.ות לפני ואחרי תהליך ההשקעה, אנליסט מקרן הון סיכון מקומית (ירושלמים), עובד קרן שהפך ליזם ועוד. 

 

"המפגשים עם הדמויות מעולם היזמות היו משמעותיים מאחר ואתה נחשף לראשונה לדמויות אמיתיות מהעולם הזה. האנשים שמחזיקים ומחלקים את הכסף (בהשקעות). פתאום, אתה נחשף לשיח על סכומים אמיתיים 'האם להשקיע 20 מיליון דולר או לא?'. לפעמים הלימודים מרגישים כמו משחק, מבחינת הצורה היותר תיאורטית בה הם בנויים, הקורס הרגיש כמו מבט מאוד פתוח על מאחורי הקלעים של התעשייה."  

 

התרגילים בקורס

בקורס יש שלושה תרגילים פשוטים, בהם הסטונדטים.ות מנתחים תיקי השקעות לפי סוגי ההשקעות, לאן הכסף הולך ולאילו עולמות תוכן. בתרגיל המסכם של הקורס, המשתתפים והמשתתפות בקורס מקבלים מסמך שהוגש לfresh.fund על ידי חברה אמיתית, וצריכים להחליט האם היו ממליצים להשקיע בחברה.

 

"כשאתה נחשף למסמך שהוגש על ידי יזם עם 20 שנות נסיון בתחום, שכבר גייס השקעה חלקית ומחזיק צוות עובדים שלם, וצריך להחליט אם להשקיע מיליון וחצי דולר, כבר אין הבדל בין העבודה האמיתית לתרגיל. אתה מרגיש חלק מהעולם הזה." 

 

אימפקט

"אפשר לקרוא באינטרנט עד מחר. עד שלא תגיע לקורס, תהיה חלק מעולם היזמות, תעשה תרגילים שנוגעים בתוכן הרלוונטי ובעיקר, תפגוש נציגים מהתעשייה, לא תוכל להבין באמת מה זה אומר להיות יזם. אני עבדתי במשך שנה בתור מתכנת, והקורס נתן לי את הפוש הסופי להתפטר מהעבודה, ולעבור לעבוד בקרן הון סיכון עד סוף הלימודים – במטרה להבין אפילו טוב יותר את עבודת הקרן, כחלק מהדרך היזמית שלי."

 

קורס היזמים.ות מתרחש בסמסטר ב' של שנת הלימודים בין מרץ ליוני, במרכז החדשנות והיזמות בגבעת רם, במשרדים של fresh.fund ובזום.

נשמע מעניין? קראו עוד

Guy Goldstein - Author Profile

גיא גולדשטיין

רכז השיווק של מרכז היזמות והחדשנות

סטונדט למדעי הסביבה ומט"ר (ממשקים טכנולוגים ורשתות), רכז השיווק של המרכז ליזמות וחדשנות. מתמחה בשיווק, כתיבת UX, ארכיטקטורת מידע ופיתוח נרטיב.

דילוג לתוכן