מי יהיה הסטארט-אפ העולה של 2024?

גיא גולדשטיין

|

23 במאי, 2024

סיכום חצי גמר פרס אספר והעולות לגמר

ASPER Prize semifinals recap

ASPER PRIZE, תחרות הסטארט-אפים בחסות האוניברסיטה העברית בירושלים, מתקיימת השנה בפעם השלישית, במטרה לקדם סטארט-אפים המשתמשים בטכנולוגיות חדשניות ומייצרים אימפקט חיובי בעולם. השנה הגיעו לתחרות מגוון יזמים מעוררי השראה וסטארטאפים חדשניים ומרתקים שעוזרים לייצר אימפקט חיובי בעולם.

חמשת הסטארט-אפים שעלו לגמר יציגו את מיזמיהם מול שופטים באירוע פיצ' מיוחד בקמפוס הר הצופים, כאשר הקריטריונים לפיהם נמדדים הסטארט-אפים, הם פוטנציאל גבוה להשפעה חיובית בקנה מידה גדול, טכנולוגיה חדשנית, התאמה של הפתרון לבעיה ואיכות הפיצ'.

הסטארט-אפ הזוכה יזכה בפרס הסטארט-אפ העולה של השנה ובנוסף, במענק על סך 100,000 שקלים!

אז ללא הקדמות נוספות, העולות לגמר:

חברה: Intragel Theraputics

אתר: http://www.intra-gel.com

Intragel Therapeutics שהוקמה בשנת 2021 על ידי המנכ"ל פיטר סימעאן לאחר מות אמו מסרטן ריאות בלתי ניתן לטיפול, נותנת מענה לצרכים של 8 מיליון חולי סרטן בלתי ניתנים לניתוח. כ-40% מהחולים הללו, כמו אמו של פיטר, אינם יכולים לעבור טיפול כימותרפי מציל חיים, עקב רעילותם.

החדשנות של Intragel, היא בפולימר דמוי ג'ל, SRGel, המוגן בפטנט המסוגל לשלב ולהכיל בתוכו מטען תרופות גבוה, עד 50%. התכשיר מיושם ישירות בתוך הגידולים, כך ש-SRGel משחרר את התרופה הכלואה במשך מספר שבועות, ובכך מחליף טיפולים כימותרפיים מרובים, משפר את ריכוז ויעילות התרופות הכימותרפית בתוך-הגידול עם רעילות מערכתית מינימלית, ובכך מרחיב ומייעל את התחום של אונקולוגי התערבותית.

טכנולוגיה פורצת דרך זו מראה תוצאות מבטיחות בניסוי הקליני פאזה ראשונה בסרטני ראש צוואר עמידים בפני כימותרפיה ורדיותרפיה.

Intragel מגייסת כעת 10 מיליון דולר כדי לסיים ניסוי פאזה ראשונה, בניית מתקן ייצור GMP, והוצאה לפועל של ניסוי פאזה שנייה, ומימון פעולות השיווק שיווק.

חברה: GynTools

אתר: www.gyntools.com

GynTools, חברת סטראטאפ ירושלמית, מספקת את Gyni – מערכת מבוססת בינה מלאכותית, הראשונה בעולם שמאפשרת אבחון בנקודת טיפול, מדויקת ומהירה, עבור דלקות הנרתיק (וגיניטיס), הבעיה הגינקולוגית השכיחה ביותר שמאובחנת כיום באופן שגוי בכ-50% מהביקורים הראשונים במרפאה.

Gyni מסייעת למטפלים שאינם מומחי לדן ועריה לאבחן במדויק מאיזה סוג(ים) של דלקת הנרתיק סובלת המטופלת (מתוך שבעה מצבים אפשריים), ולספק את הטיפול הנכון, כבר במהלך הביקור הראשון במרפאה.

GynTools מחזיקה בפטנטים מאושרים והגשות פטנטים ברחבי העולם, עבור Gyni ועבור המוצרים הבאים שבתכנון. החברה החלה במסחור ומכירות בישראל ובאירופה, תוך התקדמות לאישור FDA שיאפשר שיווק ומכירות בארה"ב.

חברה: Hydro X

אתר: www.hydrox.earth

Hydro X ממציאה מחדש את תחום האגירה וההובלה של מימן עם טכנולוגיה פורצת דרך שפותחה במקור באוניברסיטה העברית ומאפשרת לאחסן ולהוביל בנוזל שאינו רעיל, אינו דליק ואינו נפיץ. התהליך מאוד יעיל אנרגטית ומאפשר להוריד את עלות האגירה וההובלה של מימן מתחת לדולר לק"ג, ובכך מאפשרת הופעת כלכלת המימן.

חברה: RumaFeed

אתר: www.rumafeed.com

"רק מעט פיתוחים חקלאיים גרמו לשינוי מהותי כמו זה שנוצר כאשר הארכנו את חיי המדף של העגבנייה וכתוצאה מכך קטן הפחת העולמי לאחר קטיף של הירק מספר אחד בעולם בכ-40%, או כאשר הפכנו את עגבניית השרי מקוריוז למוצר. כעת אנו פועלים להגדלת הביטחון התזונתי על ידי מהפכה ירוקה במשפחת הסולנים, וראשיתה בתפוחי אדמה (הגידול הרביעי בחשיבותו בעולם) – זוהי RumaFeed."

עלוות תפוחי אדמה מכילה חומרים רעילים בריכוז גבוה ולכן תנובה ביולוגית שערכה (אילו הייתה משמשת כמזון לבעלי חיים) נאמד ב-6 ביליון דולר, מושמדת.

ארבע שנות ניסויים במעבדה ובשדה הניבו IP מקורי: כלים שבחזית הביוטכנולוגיה שמשו לפיתוח מקורי, רעיוני וזני, שעיקרו הפסקת ייצור הרעלנים ופיתוחם של זנים דו-שימושיים- הפקעות לאדם והעלווה לבעלי חיים.

תנובת ואיכות הפקעות של זני RumaFeed נשמרו, והעלווה עתידה מדי שנה להוסיף לאספקת המזון העולמי כ-200 מיליון טון של מזון-איכותי. תרומה שתוביל להתפתחות בעלי החיים בקנה מידה גדול מהמקובל; יפחתו הפסדים של כ-10% מהפקעות הנגרמים מצבירת רעלנים לאחר-אסיף; ותתאפשר המרה של כ-10 מיליון הקטר מגידול מזון לבע"ח לייצור מזון לאדם.

הזנים של RumaFeed יעצימו את הביטחון התזונתי, יפחיתו את הזיהום הסביבתי ויגדילו את הכנסות המגדל ללא תוספת תשומות.

חברה: CogniFiber

אתר: www.cognifiber.com

CogniFiber נוסדה בשנת 2018 על ידי ד"ר אייל כהן ופרופ' זאב זלבסקי במטרה להמציא מחדש את עולם המחשוב וליצור מציאות המונעת על ידי בינה מלאכותית. החברה מפתחת מעבדים פוטוניים מהפכניים בהשראת המוח האנושי, לשם האצת חישובי בינה מלאכותית בשווקים של שרתי בינה מלאכותית חזקים, מסחר בתדר גבוה, מערכות סייבר ומערכות מיתוג מהירות.

טכנולוגיית דיפלייט של CogniFiber הנתמכת ב-36 בקשות פטנט (חמש התקבלו), תגיע למהירות חישוב מדהימה של עד פי 1000 מכל מעבד קיים (גיגה-היסקים לשנייה) תוך שימוש בפחות מ-1% מהאנרגיה לכל חישוב.

"החברה מגייסת כיום 15 מיליון דולר, (מתוכם 5 מיליון דולר נסגרו) לפי הערכת שווי של 30 מיליון דולר, שזו הזדמנות ייחודית לפני החדירה לשוק ועליית ערך החברה. החברה מוכרת ע"י יצרני סיבים גלובליים (OFS, Fujikura, NKT), שחקנים גלובליים (Intel, AMD, Seagate, Dell) כמו גם מפא"ת ורשות החדשנות. ההשקעה תשמש להטמעת המעבד הנוכחי במוצרים, האצת החדירה לשוק וסגירת חוזים ראשונים עם הלקוחות הראשונים."

רוצים.ות לשמוע עוד? מוזמנים ומוזמנות לקבוצת הווטסאפ השקטה של המרכז בלינק הבא, ולהיות הראשונים שמתעדכנים בכל התכניות, אירועים וקורסים של ASPER-HUJI Innovate.

אולי את.ה מכיר.ה את הסטארט-אפ המוביל של 2025? לפרטים נוספים על פרס אספר: https://asperprize.org.il

Guy Goldstein - Author Profile

גיא גולדשטיין

רכז השיווק של מרכז היזמות והחדשנות

סטונדט למדעי הסביבה ומט"ר (ממשקים טכנולוגים ורשתות), רכז השיווק של המרכז ליזמות וחדשנות. מתמחה בשיווק, כתיבת UX, ארכיטקטורת מידע ופיתוח נרטיב.

דילוג לתוכן